بلیزاردنوشته ها

Blizzard Entertainment-شدولندز-wow

Blizzard Entertainment-شدولندز-wow

Blizzard Entertainmentو انتشارw0w

Blizzard Entertainment حال، با گذشت بیش از شانزده سال از انتشار WoW، هنوز هم سرورهای بلیزارد فعال هستند و پی‌سی گیمر‌های بسیاری روزانه به گوشه و کنار جهان وارکرفت سرک می‌کشند. در زمان انتشار WoW همه گیمر‌ها و فعالین صنعت گیم در شوک سنگین فرو رفتند. بلیزارد موفق شده بود یک جهان بی انتها، زنده و پویا را بر اساس جهان فانتزی سری وارکرفت در قالب یک بازی ویدیویی عرضه نماید. جهانی که با بازیکنان مختلف از چهار گوشه جهان پر می‌شد، در آن می‌شد پرواز کرد، شکار کرد، دوست پیدا کرد، به همراه دوستان به مبارزه با دشمنان رفت و به بسیاری از کارهای دیگر پرداخت

Blizzard Entertainment-شدولندز-wow
Blizzard Entertainment-شدولندز-wow

WOW گیم متعلق به آینده 

کسی شک نداشت و ندارد که WoW در سال ۲۰۰۴، یک گیم متعلق به آینده به شمار می‌رفت که پیش از زمان خود عرضه شده بود. حتی با گذشت این همه سال، هنوز تعداد MMO هایی که از نظر وسعت و محتوا قابلیت مقایسه با WoW را داشته باشند، به تعدادانگشت شماری بودند. بازی‌ سازان زیادی در مدت این شانزده سال، با الگوبرداری از جهان مجازی بلیزارد و همچنین طمع کردن به موفقیت مالی‌ این عنوان، سعی کردند تا بازی MMO خودشان را روانه بازار کنند، اما درصد بیشماری از آن‌ها شکست سنگینی خوردند. این در حالی است که WoW نه تنها هنوز هم استوار است، بلکه بلیزارد برای سال‌های آینده آن هم برنامه‌هایی دقیق و منظم دارد

دلایل موفقیت گیمWOW

دلیل این موفقیت چندین دهه‌ ای WoW را باید در مسائل مختلفی عنوان کرد. دو دلیل وجود دارند که از مهم ‌ترین دلایل این موفقیت شگرف هستند. ابتدا این که بلیزارد پیش از انتشار بازی تمام منابع و سرمایه‌های خود را صرف این پروژه‌ی جاه ‌طلبانه کرده بود تا زیربنای آن را به خوبی استوار کند و دلیل دوم، بدون شک پشتیبانی منظم، دقیق و با شور و شوق بلیزارد از بازی خود در طول تمام این سال‌هاست.با این حال، اوج گسترش دادن بازی را باید در گسترش ‌دهنده‌های بسیاری که بلیزارد در طول این سال‌ها برای بازی منتشر کرده دید. در یک نظر کلی می‌توان گفت بلیزارد هر دو یا سه سال یک گسترش ‌دهنده‌ی جدید با محتویات جدید را در اختیار جامعه‌ی گیمر های WoW قرار گرفته است. گسترش‌ دهنده‌هایی که هر یک در کنار محتویات بسیار، برگ جدیدی را در داستان وسیع وارکرفت روایت کرده‌اند

wow-shadowlands

همان طور که ذکر شد، بازی WoW Shadowlands یک جهان است؛ جهانی که خود از پنج بخش مختلف بوجود آمده موجوداتی که شبیه تایتان‌ها در جهان زندگان هستند بر هر یک از این قسمت ها حکومت می‌کند. علاوه بر این پنج Ancient یک Ancient دیگر نیز به نام «داور» Arbiter در Shadowlands حضور دارد. داور ارواح مردگان را در بدو ورود آن‌ها به Shadowlands می‌سنجد، تمام اعمال خوب یا بد آن‌ها را می‌بیند و بر اساس اعمال و رفتار آن‌ها در زندگی، هر یک را به یکی از پنج بخش Shadowlands می‌فرستد. چهار قلمرو از این پنج قلمرو نیز هر یک دارای مکتب‌هایی Covenant هستند که از ویژگی‌های جدید  بازی WoW Shadowlands است. گیمر پس از این که از طریق درگاه آسمان و به کمک بلوار وارد دنیای مردگان شدند، می‌توانند به یکی از این مکاتب ملحق شده و در جهت تداعی اهداف آن مبارزه کنند

گوشه‌ای از قلمروی Bastion

Bastion یکی از پنج بخش Shadowlands می باشد. ارواحی که به این قسمت فرستاده می‌شوند، در زندگی بسیار فداکار و ایثارگر بوده‌اند. این افراد که همچون فرشتگان بال دارند، در واقع سربازان اصلی Shadowlands هستند و وظیفه‌ی حاضر کردن ارواح تازه وارد در برابر داور و هدایت هر روح به قلمروی مشخص شده را بر عهده دارند. برای مثال، اوثر (Uther) که یکی از پالادین‌های بلندمرتبه بود، به سبب مجاهدت‌های فراوانش به Bastion فرستاده شد. البته در مورد اوثر سخن زیاد است؛ زیرا وی تنها روحی است که به نحوی موفق شد از فراست‌ مورن لیچ‌ کینگ جان سالم به در ببرد و خود را به Shadowlands برساند

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا